Sprężarki klimatyzacji – jak przebiega ich naprawa?

Turbosprężarka czy sprężarka klimatyzacji to urządzenia, które są dość niepozorne, jednak niezwykle ważne w naszym aucie. Turbosprężarka napędzana za pomocą spalin umożliwiają jednostce jeszcze efektywniej rozwinąć moc, a jednocześnie zaoszczędzić paliwo, nic dziwnego, że znajdują one tak wielu zwolenników. Podobnie sprawa wygląda ze sprężarkami klimatyzacji – obecnie niemal każde auto posiada klimatyzację. Nic więc dziwnego, że właściciele takich aut pragną o sprzęt zadbać. Co jednak zrobić gdy odmówi on posłuszeństwa?

Jak zaznaczają mechanicy turbosprężarki, czy sprężarki klimatyzacji nie mają łatwego życia, ponieważ w czasie każdego użycia auta są niezwykle silnie eksploatowane i narażone na wysokie temperatury czy chłodne nawiewy. Dodatkowo obraca się ona w niezwykle szybki sposób, aż do 290 tysięcy obrotów na minutę. Kierowcy, jeżeli pragną więc na długo zachować żywotność tego rodzaju sprzętu powinni postawić na jego odpowiednie zabezpieczenie i konserwację. Jeżeli jednak zapominaliśmy o niej i turbosprężarka odmawia ostatecznie współpracy przed podjęciem decyzji o kupnie nowego kompresora, sprawdźmy u sprawdzonego mechanika możliwość jego regeneracji.
Najczęściej przyczyną uszkodzenia kompresora jest jego rozszczelnienie, uszkodzenie sprzęgła lub łożyska na kole pasowym. Na szczęście jednak awarie te można łatwo naprawić. Warto dodać, że kompresor po procesie regeneracji posiada podobną żywotność do kompresora nowego, ponieważ w trakcie zamiany i regeneracji zamieszcza się w turbosprężarce nowe, oryginalne zamienniki, co podwyższa jej standard. Niewątpliwą zaletą regeneracji sprężarki klimatyzacji jest fakt, iż zabieg ten jest co najmniej o połowę tańszy niż zakup i montaż nowego mechanizmu, a wykazuje identyczne parametry.

Więcej na ten temat znajdziemy na stronie http://www.kramex.net/sprezarki-klimatyzacji/ sprężarki są co prawda skomplikowane, jednak proces ich regeneracji przebiega w dość prosty sposób. Na początku następuje demontaż starego napędu sprężarki, jej umycie, piaskowanie, a także sprawdzenie szczelności. Następnie mechanik przechodzi do demontażu sprężarki na poszczególne części składowe oraz do wymiany zużytych elementów eksploatacyjnych: łożysk, tarcz sprzęgłowych, uszczelnień, zaworów, kół pasowych. Po tym wszystkim następuje sprawdzenie sprawności i przydatności poszczególnych elementów oraz montaż sprężarki. Na samym końcu mechanizm taki testuje się pod względem kontroli jakości. Jeżeli wszystko przebiega sprawnie, turbosprężarka trafia do właściciela.

line